Avtal

Hur beställer jag?

Gå in under Telefoni, skriv ut avtalet och skicka till oss eller besök vår kundmottagning.

[ Vi arbetar med en lösning så beställningen går att göra via hemsidan. ]
Ska jag säga upp mitt avtal med min befintliga operatör eller gör ni det?

Nej, du behöver själv säga upp ditt avtal med din gamla operatör.

Ingår nummerpresentation?

Nummerpresentatör ingår i abonnemanget BAS PLUS för 29 kr/mån.

Felsökning & info

Hur fungerar IP-telefoni?

IP-telefoni innebär att signalen fram till er kommer gå över internet, istället för att gå via telefonnätet. Du kopplar enkelt din telefon till en “telefonidosa” som omvandlar signalen till vanlig telefoni igen vilken ingår i avtalet.

Kan jag ha kvar mitt befintliga nummer?

Ja, vi kan portera över numret från er befintliga operatör. Det viktiga är att ni inte säger upp ert nummer innan vi har påbörjat porteringen.

Jag har en egen telefonidosa, kommer jag kunna använda den?

Du kan endast använda vår telefonidosa till vår tjänst.

Vi har haft strömavbrott och nu fungerar inte telefonin

Efter ett strömavbrott behöver man starta om sin utrustning. Börja med att dra ut strömmen till ALL utrustning som är inkopplat till vårt fiber/modem och efter det ska även fibern göras strömlös. Låt det gå någon minut och sedan startar du upp CPE:n (tjänstefördelaren) först. Låter denna stå i minst 15 min för att sedan starta upp resterande utrustning.

När någon ringer vårt nummer så kommer de direkt till telefonsvararen

Starta om telefonidosan först och främst, avhjälper inte detta ska även vårt fiber startas om tillsammans med telefonidosan. Låt fibern starta upp innan du kopplar på telefonidosan.

Det ringer inte i vår telefon när någon ringer till oss

Se över din telefon så den är kopplad i uttaget som heter “phone 1” i vår telefonidosa. Har du kopplat telefonidosan till telefonjacket så måste du koppla en telefon direkt till “phone 1” och se om detta hjälper dig.