[Åtgärdad] Driftstörning – Klagshamn, Tygelsjö – [2020-11-11]

[Uppdaterad 2020-11-13] — Fiberskadan är nu åtgärdad. Samtliga tjänster ska nu vara tillbaka. Om ni fortfarande inte får era tjänster att fungera så testa att starta om er utrustning. Upplever ni fortfarande problem därefter, kontakta kundservice på 040-601 22 22.

Tack för ert tålamod.


Vi har nu bekräftat att ca hälften av drabbade adresser är igång igen och arbetet fortsätter gällande att få igång resterande under dagen.


Malmö Stads tekniker har undersökt och utvärderat skadan, och arbete med att åtgärda skadan är påbörjat. Dock är detta ett komplicerat arbete som kommer ta tid.
Samtliga kunder ska ha återfått sina tjänster innan helgen är deras förhoppning i dagsläget.


Fiberbrott är bekräftat. Tekniker är på plats och jobbar för en lösning. Tyvärr har vi ingen åtgärdstid i nuläget.


Vi har ett befarat fiberbrott som påverkar vissa kunder i Klagshamn och Tygelsjö. Felsökning pågår och tekniker är påväg. Påverkar alla fibertjänster inklusive internet och TV.

Mer info kommer läggas upp här när vi vet mer.

Vi beklagar eventuellt besvär.

Tillbaka till nyheter